Lyka Care
  • DOMU
  • NASE SLUZBY
    • Poskytovatel pece
  • O NAS
  • KONTAKT
  • More
    • DOMU
    • NASE SLUZBY
      • Poskytovatel pece
    • O NAS
    • KONTAKT
Lyka Care
  • DOMU
  • NASE SLUZBY
    • Poskytovatel pece
  • O NAS
  • KONTAKT

Kodex skupiny lyka care

KODEX SKUPINY LYKA

Etika poskytování Služeb, jednotný přístup k příjemci Služeb a základní charakteristika Poskytovatele v rámci Skupiny Lyka


Únor 2024


PREAMBULE 

Lyka Care s.r.o. (dále jen „Lyka“) je společnost, která působí v oblasti vytváření technických a materiálních podmínek pro poskytování vybraných sociálních a zdravotních služeb. Lyka sdružuje jednotlivé poskytovatele sociálních a zdravotních služeb do Skupiny v rámci které Lyka plní funkci koordinátora společných aktivit. Lyka zajišťuje poskytování těchto služeb za účelem udržení co nejlepší možné kvality života klientů, důstojného soužití s okolím a předcházení sociální izolaci klientů. Služby společnosti jsou určeny poskytovatelům sociálních a zdravotních služeb, ale i jednotlivým klientům.

Lyka je budována jako otevřená organizace, která vytváří volná spojení s jednotlivými poskytovateli služeb na jejichž základě formuje konsolidovanou skupinu poskytovatelů, zajišťujících ve vzájemně se doplňující síti veškeré terénní sociální a domácí zdravotní služby v jednotné kvalitě.

Tento dokument – KODEX SKUPINY LYKA – definuje základní principy poskytování Služeb, kvalitu jednotného přístupu k příjemci Služeb a základní charakteristiku Poskytovatele v rámci Skupiny Lyka.


Kapitola 1

POSKYTOVATELÉ DOMÁCÍCH SLUŽEB

Vedení organizace je zodpovědné za efektivní fungování organizace a za soulad její činnosti s platnými zákony, nařízeními, jejím posláním a dlouhodobými cíli.

  • Organizace má zpracovánu svoji vizi a strategické plány v písemné podobě.
  • Vedení organizace odpovídá za to, že všichni zaměstnanci jsou seznámeni s posláním, hodnotami, cíli a se strategií řízení organizace.
  • Vedení organizace je odpovědné za plánování, přezkoumávání a aktualizaci dlouhodobých cílů organizace a za zabezpečování jejich plnění s ohledem na očekávání a potřeby pacientů, jejich blízkých a dalších zainteresovaných stran včetně zaměstnanců.
  • Organizace má vypracovány dlouhodobé cíle zaměřené na potřeby pacientů a jejich blízkých s ohledem na zájmy dalších zainteresovaných stran a s přihlédnutím k finančním faktorům a faktorům prostředí.
  • Strategie organizace je založena na informacích získaných z měření kvality a výkonnosti, vzdělávací činnosti, identifikaci ekonomických a demografických ukazatelů, nových technologií a výsledků výzkumu.
  • Organizace má prostřednictvím plánování definovány žádoucí výstupy a výsledky poskytovaných služeb (finanční a nefinanční výsledky) a způsob, jak tyto bude sledovat, měřit a hodnotit (ukazatelé výkonnosti).
  • Vedení organizace stanovuje rozsahy poskytovaných služeb tak, aby tyto služby splňovaly oprávněné potřeby pacientů.
  • Vedení organizace je odpovědné za budování struktury a managementu organizace tak, aby umožňovaly organizaci dosahování jejích dlouhodobých cílů. Organizace identifikuje a navrhuje klíčové činnosti potřebné k uskutečnění svých strategických plánů s definováním pravomocí a odpovědností/vlastnictví u těchto činností.
  • Organizace má definovány pravomoci a odpovědnosti za řízení a zvyšování kvality a výkonnosti na všech úrovních vedení. Organizace má zabezpečeno svými řídícími mechanismy, že jednotlivé funkce, aktivity, rozvoj pracovišť a služeb probíhají koordinovaně mezi těmito pracovišti a službami, příp. externími dodavateli.
  • Vedení organizace je odpovědné za budování silné kultury organizace podporující dosahování dlouhodobých cílů a je jejím vzorem.
  • Vedení organizace je odpovědné za soustavné analyzování, měření, zvyšování a zlepšování výkonnosti manažerského systému organizace, manažerských a odborných kompetencí a za vybudování funkčního motivačního systému umožňujícího zapojení všech pracovníků organizace do plnění dlouhodobých cílů organizace.
  • Poskytovatel a všichni jeho zaměstnanci se zavazují zachovávat mlčenlivost o osobních údajích klienta a nakládat s nimi v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb.


Kapitola 2

TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBA

  • Sociální práce je založena na hodnotách demokracie a lidských práv. Sociální pracovníci proto dbají na dodržování lidských práv u skupin i jednotlivců, tak jak jsou vyjádřeny v Chartě lidských práv Spojených národů a v Úmluvě o právech dítěte.
  • Sociální pracovník má právo i povinnost upozorňovat širokou veřejnost a příslušné orgány na způsoby, kterými společnost, vláda nebo přispívají k obtížím a utrpení lidí a nesnaží se o jejich ukončení. Zasazuje se o zlepšení sociálních podmínek a sociální spravedlnosti tím, že podněcuje změny v zákonech, politice státu i v politice mezinárodní. Upozorňuje na možnost spravedlivějšího rozdělení společenských zdrojů a potřebu zajistit přístup k těmto zdrojům těm, kteří to potřebují. Působí na rozšíření možnosti a příležitosti ke zlepšení kvality života pro všechny lidi, a to se zvláštním zřetelem ke znevýhodněným a postiženým jedincům a skupinám.
  • Sociální pracovník respektuje jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
  • Sociální pracovník respektuje právo každého jedince na seberealizaci v míře, aby současně nedocházelo k omezení takového práva druhých osob. Sociální pracovník pomáhá jednotlivcům, skupinám, komunitám a dobrovolným společenským organizacím svými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi při jejich rozvoji a při řešení konfliktů jednotlivců se společností a jejich následků.
  • Sociální pracovník musí dávat přednost své profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby, které poskytuje, musí být na nejvyšší odborné úrovni.
  • Sociální pracovník se chová zdvořile a přistupují ke každému člověku jako k jedinečné lidské bytosti s pochopením, úctou, empatií, trpělivostí a reagují na jeho potřeby.
  • Sociální pracovník vede své klienty k vědomí odpovědnosti sám za sebe a hledá možnosti, jak zapojit klienty do procesu řešení jejich problémů.
  • Sociální pracovník respektuje důstojnost každého člověka, jeho soukromí, důvěrnost jeho sdělení a neposkytují žádnou informaci bez jeho souhlasu, pokud by tímto nedošlo k akutnímu ohrožení jeho života. Nikdo nesmí zneužít ve vztahu ke klientovi jeho důvěru a závislost jakýmkoliv způsobem. Každý člověk je vždy rovnocenným partnerem, který spolurozhoduje a dle úrovně svých fyzických a duševních sil se také spolupodílí na poskytování pomoci.
  • Sociální pracovník dbá, aby klienti obdrželi všechny služby a dávky sociálního zabezpečení na které mají nárok a to nejen od instituce, ve které je zaměstnán, ale i ostatních příslušných zdrojů. Poučí klienty o povinnostech, které vyplývají z takto poskytnutých služeb a dávek. Pomáhá řešit i jiné záležitosti a problémy klienta týkající se jiné složky jeho života.
  • Sociální pracovník nevyžaduje ani nepřijímá dary a žádná zvýhodnění, která by mohla ovlivnit rozhodování o službě nebo narušit profesionální přístup ke klientovi či žadateli nebo jež by bylo možno považovat za odměnu za práci, která je jeho povinností.
  • Sociální pracovník respektuje a využívá pokynů svých nadřízených a ostatních odborných pracovníků a využívají znalosti a zkušenosti svých kolegů.
  • Sociální pracovník respektuje znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vykonává a rozšiřuje spolupráci s nimi a tím zvyšuje kvalitu poskytované sociální služby. Respektuje rozdíly v názorech a praktické činnosti kolegů, ostatních odborných a dobrovolných pracovníků. Kritické připomínky k nim vyjadřuje na vhodném místě a vhodným způsobem.
  • Sociální pracovník dbá na udržení a zvyšování prestiže svého povolání a organizace. I v mimopracovní době vystupují tak, aby nesnižovali důvěru v očích veřejnosti.
  • Sociální pracovník je povinen se vzdělávat a udržovat svou kvalifikaci a způsobilost pro výkon své profese.


Kapitola 3

DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE

  • Posláním domácí péče je zajistit ve vlastním sociálním prostředí klienta takový rozsah a kvalitu potřebné zdravotní péče, aby k hospitalizaci klienta docházelo jen, když je to nezbytně nutné.
  • Poskytovatel domácí zdravotní péče je si vědom základních, přijímaných principů etiky zdravotní péče.


Autonomie

Právo pacienta zachovat si kontrolu nad svým tělem. Je také důležité, aby při pomoci pacientovi s každodenními činnostmi, včetně kvalifikovaného ošetřovatelství, osobní péče, fyzioterapie, dietních a nutričních služeb, logopedie, lékařské péče a dalších souvisejících služeb, měl pacient i nadále možnost svého vlastního rozhodnutí. Poskytovatel péče navrhuje nebo radí postup, ale konečné rozhodnutí je na pacientovi.


Dobročinnost

Poskytovatelé zdravotní péče jsou povinni udělat vše, co je v jejich silách, aby prospěli pacientovi, se všemi doporučenými procedurami a léčebnými postupy, které mají pro pacienta udělat maximum.


Neškodlivost

Poskytovatel péče musí vždy zvážit, zda přijaté rozhodnutí může poškodit jiného jedince nebo společnost – i když je učiněno ve prospěch jednotlivého pacienta.


Spravedlnost

Spravedlnost v rozhodnutích, která zatěžují a prospívají, stejně jako rovnoměrné přidělování peněz a zdrojů na zdravotní péči. Pro poskytovatele domácí zdravotní péče to znamená mít zavedenou politiku poskytování péče, léčby a služeb pacientům bez ohledu na věk, rasu, náboženství, pohlaví, národnost nebo zdravotní postižení. Vyžaduje to také, aby poskytovatelé vždy zajistili, že jejich činnost je plně v souladu s platnými zákony, nařízeními a předpisy, kterými se musí řídit.


  • Zdravotnický pracovník edukuje nebo informuje s každým výkonem souvisejícím s diagnózou pacienta.
  • Pacient i rodina jsou seznámeni jak, se budou podílet na péči o pacienta, nutnosti dodržování léčebného programu, způsobu poskytování domácí péče. Pacient a rodina jsou během poskytování domácí péče průběžně edukováni a zdravotnický pracovník si vždy ověří, zda informacím rozuměli.
  • Péče je poskytována v domácím prostředí pacienta tak, aby bylo respektována důstojnost a soukromí pacienta. Jsou respektovány individuální potřeby pacienta, péče je poskytována ohleduplně, taktně. Domácí péče je poskytována v bezpečném prostředí tak, aby nepředstavovala nebezpečí pro pacienta ani personál.
  • Zdravotnický pracovník při své práci zachovává úctu k životu, respektuje lidská práva a důstojnost každého jednotlivce bez ohledu na věk, pohlaví, rasu, národnost, víru, politické přesvědčení a sociální postavení. Respektuje životní hodnoty občanů, jejich životní zvyky, duchovní potřeby a náboženské přesvědčení a snaží se vytvářet podmínky zohledňující individuální potřeby jednotlivců. Vždy dbá v maximální možné míře na zajištění intimity poskytované péče.
  • Zdravotnický pracovník se snaží při poskytování zdravotní péče docílit vztahu založeného na důvěře, který ctí práva pacienta, reaguje na aktuální rozpoložení pacienta, současně jsou respektována práva a povinnosti zdravotnického pracovníka jako poskytovatele zdravotní péče.
  • Zdravotnický pracovník dbá na dodržování Úmluvy o lidských právech a biomedicíně, na dodržování práv pacientů, tak jak jsou vyjádřena v Chartě práv pacientů a v Chartě práv hospitalizovaných dětí.
  • Zdravotnický pracovník je povinen přistupovat ke své práci s veškerou odbornou schopností, kterou má, s vědomím profesionální odpovědnosti za podporu zdraví, prevenci nemocí, za obnovu zdraví a zmírňování utrpení, za přispění ke klidnému umírání a důstojné smrti.
  • Při poskytování zdravotní péče vždy nadřazuje zájmy těch, kterým poskytuje péči, nad zájmy své. Zdravotnický pracovník vystupuje, podle aktuální situace, jako ochránce pacienta, zejména pokud je péče o něho ohrožena nevhodným chováním nebo jednáním jiného zdravotníka či osoby.
  • Zdravotnický pracovník je povinen chránit informace o těch, kterým poskytuje své služby, bez ohledu na způsob, jakým jsou tyto informace získávány, shromažďovány a uchovávány. Povinnou zdravotnickou dokumentaci vede pečlivě a pravdivě, chrání ji před zneužitím a znehodnocením.
  • Zdravotnický pracovník si aktivně prohlubuje znalosti platné pro jeho profesi a dodržuje je. Spolupracuje v rámci mezioborového týmu s ostatními odborníky tak, aby byly splněny všechny cíle plánu komplexní zdravotní péče o pacienta.
  • Zdravotnický pracovník je odpovědný za kvalitu jím poskytované zdravotní péče a za co nejvyšší odbornou úroveň svého vzdělávání.
  • Zdravotnický pracovník respektuje znalosti a zkušenosti svých kolegů i spolupracovníků jiných odborností.
  • Zdravotničtí pracovníci se navzájem podporují ve svých odborných rolích a aktivně rozvíjejí úctu k sobě i druhým.
  • Zdravotnický pracovník nesmí podřizovat poskytování zdravotní péče komerčním zájmům subjektů, působících v oblasti zdravotnictví.
  • Zdravotnický pracovník jedná a vystupuje tak, aby jeho chování přispělo k udržení prestiže a zvyšování společenského uznání zdravotnických povolání. Současně dbá na udržování a zvyšování prestiže své profese.
  • Zdravotnický pracovník působí na zdravotní uvědomění jednotlivců při poskytování zdravotní péče. Podle svých odborných schopností se podílí na podporování a šíření zásad zdravého života, zásad ochrany životního prostředí, objasňování problémů spojených s péčí o poškozené zdraví lidí.


Kapitola 4

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tento KODEX SKUPINY LYKA je platný ke dni jeho podpisu.

Následně může být upravován s ohledem na konkrétní podmínky.


KODEX je pro každého poskytovatele a jednotlivce ve Skupině Lyka závazný. Jeho nedodržování je v rozporu s vizí, posláním a strategií Skupiny Lyka. Náprava při nedodržování těchto základních principů a charakteristik na úrovni jednotlivce je plně v kompetenci jednotlivého poskytovatele ve Skupině Lyka. Pokud dojde k porušování či nedodržování těchto základních principů a charakteristik na úrovni samotného Poskytovatele, následek může být vyřazení poskytovatele ze Skupiny Lyka. 


Copyright © 2024 Lyka Care s.r.o.

  • Ochrana osobnich udaju
  • Kodex Lyka

Tato stránka používá cookies

Nastavení ochrany soukromí

Abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové, používáme soubory cookies a další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje. My máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů.

OdmítámSouhlasím